Måndag kväll

Mätt

Ska

Städa

Kommentarer
Postat av: Edith

Det finns många ämnen på gymnasiet som man verkligen inte var intresserade av, men som har hjälpt en att förstå samhället i ett bredare perspektiv.



Eftersom du går samhälls, vilket jag också gjorde, så ska du få en bred grund. Utan lite filosofi, psykologi osv. är det svårt att förstå samhället.



Det borde finnas mer idrott i skolan eftersom det är viktigt att motionera och jag fick i alla fall räkna bort det eftersom de sänkte mitt snitt.









lära sig att förstå samhället ska man göra i grundskolan ( där det brister) på gymnasiet så kommer man inte bli filosofisk bara för att du läser filosofi några gör det för att de är intresserade. Gymnasiet ska inte vara något lall för att lära sig att förstå man ska lära sig att agera för att förbereda sig för universetet.



Jag läser lite filosofi i en kurs Theory of Knowledge men läste bara samhälle A och nu National Ekonomi över D och förstår inte bara samhället ur det perspektivet utan kan ta med mig vad jag lärde mig i grunden från de andre och agera och tänka själv.

2009-01-13 @ 01:05:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0